“Les eines o la vida, vet aquí el dilema” un itinerari que compartim amb les Escoles Pies de la Província d’Emaús

Aquest itinerari d’aprenentatge interdisciplinari de Secundària que ha estat seleccionat d’entre més de 35 propostes, el va desenvolupar l’equip SUMMEM de 1r d’ESO de la nostra escola durant el curs passat i de la mà del professor Jordi Oliva l’hem fet extensiu a centres d’Euskadi, Navarra, La Rioja, Aragó i Andalusia.

“Què ens fa humans?” és la pregunta vertebradora de l’itinerari que inclou un conjunt de tallers arqueològics per parlar de temes com l’evolució de l’espècie, la satisfacció de les necessitats bàsiques, l’art, les eines i el foc, i els ritus d’enterrament. Amb 45 sessions i a través d’exercicis pràctics l’objectiu i producte final és complir la petició de l’ONCE: preparar uns materials didàctics per ensenyar la Prehistòria a nenes i nens invidents de Segon Cicle de Primària.

Els nostres alumnes mitjançant l’activitat de Paleotraining que va permetre treballar el bipedisme, els tallers d’arqueologia, la línia del temps i el joc dels enigmes, a més a més del producte final, van poder empatitzar amb les discapacitats i veure la necessitat de construir materials adaptats que expliquessin la temàtica potenciant el sentit del tacte. Tots ho vam treballar amb molta dedicació i gaudi!

Així és com treballem amb el SUMMEM! Un cop més la cooperació es posa de relleu, i aquesta vegada, entre mestres! Una gran experiència per a tots plegats i que demostra el bon nivell docent del nostre centre. ENHORABONA equip!