Els alumnes de 1r d’ESO han rebut l’encàrrec d’ONCE-Catalunya de crear uns materials didàctics per poder ensenyar la prehistòria a nens i nenes invidents de cicle superior de Primària.

Aprenentatge amb sentit i contextualitzat, que cerca respostes sobre què ens ha fet i fa humans, així com els canvis que han fet possible l’evolució. Interpel·la la responsabilitat col·lectiva en l’ètica i el compromís per una societat millor, mentre aprenem l’apassionant món de la prehistòria a partir d’una activitat de paleotraining, de la confecció d’un pòster sobre l’evolució i la satisfacció de les necessitats bàsiques, la representació del temps històric, la descoberta de les principals tècniques i tecnologies la manera de joc dels enigmes. Finalment la implicació en la creació d’uns materials didàctics perquè nens i nenes cecs aprenguin la prehistòria.

Metodologies d’aprenentatge basat en projectes, interdisciplinarietat, metacognició i bones preguntes, aprenentatge cooperatiu, aprenentatge-servei, i l’avaluació amb objectiu de regulació. Comparteixen amb actituds i habilitats de l’estil propi metodològic d’Escola Pia, i l’univers competencial. 

Aquest itinerari s’ha fet amb l’ajut de l’alumna de l’Escola, Mar Pérez; qui juntament amb els seus pares va oferir una xerrada per apropar la realitat de la Mar amb la seva sordceguesa. Josep Pérez, company i pare de la Mar, ens explica com van parlar i ajudar als alumnes en aquest Itinerari:

“Vam oferir una xerrada dirigida a l’alumnat de 1r d’ESO va estar enfocada a mostrar la vida de la Mar i la seva sordceguesa, explicant la seva evolució, des del naixement fins al moment actual: visites a diferents especialistes per obtenir el seu diagnòstic i grau de discapacitat i la seva posterior afiliació a ONCE com a persona amb sordceguesa, l’evolució dels seus estudis musicals de piano i violí al conservatori del CEM de Terrassa i les diferents activitats familiars realitzades amb la finalitat d’apropar-li la realitat a la Mar i també a facilitar les relacions amb altres nens. Tocant les coses la Mar aprèn com són. Les sortides enriqueixen molt el seu coneixement de l’entorn i les diverses sensacions i experiències que li aporten: banyar-se al mar, jugar a la platja, passejar en barca, conèixer coves, visites a museus, collir i tastar fruites i verdures, fer panellets, muntar en ruc o dromedari, tocar el violí amb l’orquestra… Per acabar la nostra exposició vam dedicar uns minuts a explicar el llenguatge Braille tot relacionant-lo amb  la tecnologia que utilitza la Mar per llegir  i també els diferents aparells i jocs adaptats que hi ha per a persones amb discapacitat visual i auditiva.  Al final hi va haver un espai de preguntes on la Mar va poder respondre les diferents qüestions que els alumnes li van plantejar”

Gràcies família per la vostra participació!

Aquesta web utilitza cookies per millorar l'experiencia de l'usuari. Si continua navegant, considerarem que accepta el seu ús.