Aquest dissabte 21 de maig va tenir lloc a Girona la fase final del concurs “Fem Matemàtiques” que organitza l’associació APaMMs conjuntament amb altres associacions de mestres de Matemàtiques de Catalunya. Les activitats es van dur a terme a l’Institut Jaume Vicens Vives de la ciutat i la Nonna Vancells, la representant de la nostra escola, va estar acompanyada per la Montse Farró i el Jaume Gironès, mestres de Cicle Superior.

Després d’un esmorzar per agafar forces, la jornada va començar amb una prova individual on els aspirants a premi van haver de resoldre tres problemes matemàtics. A continuació els van reunir al gimnàs de l’institut en grups de 7 alumnes, barrejant alumnes de 6è, 1r i 2n d’ESO, i van haver de resoldre en equip i en 50 minuts, un llistat de 10 problemes de diferents dificultats. En aquesta prova l’equip de la Nonna va quedar classificat en segon lloc.

Cap al migdia vam dinar en el mateix institut i a la tarda els mateixos grups que havien competit al matí van participar en una gimcana pels carrers del barri vell de Girona. Durant més d’una hora i mitja vam tenir els 70 participants ben enfeinats resolent les proves de la gimcana. En aquesta activitat l’equip de la Nonna va quedar classificat en primer lloc.

Espectacle de màgia matemàtica, parlaments diversos, entrega de records i premis, fotografies,… van servir per clausurar una jornada que en el cas de la Nonna va ser molt profitosa. Enhorabona pels resultats obtinguts i a seguir esforçant-te per assolir més reptes matemàtics.