La Mediateca

La Mediateca és un espai de TREBALL, ESTUDI i LECTURA que posa l’escola a disposició de tots. Horari: de 9 a 17h pels alumnes i de 17h a 19h oberta a les famílies. Vetllem pel foment de la lectura lúdica i de coneixement.

Activitats i serveis:

Lectures recomanades

Mediateca Lectures Recomanades

Coincidint amb dades tan assenyalades com Nadal, Sant Jordi o les vacances d’estiu compartim amb tots vosaltres un recull de lectures recomanades molt ben triades pel grup d’animació a la lectura des de l’Escola Pia de Catalunya.

Exposicions de novetats

Mediateca_Novetats

Cada setembre coincidint amb l’arribada del nou curs a la mediateca fem una exposició de les novetats adquirides.

Sant Jordi

mediateca_sant_jordi

Cada any, a la sala annexa del teatre muntem una exposició de llibres classificada per les diferents etapes: Infantil, Primària i Secundària que visiten els grups classe i que està oberta també a les famílies en un horari especial.

Activitats pels grup classe cicle mitjà i cicle superior de Primària

Mitjançant diverses activitats al llarg del curs potenciem la formació d’usuaris, el gust per la lectura, l’autonomia en l’accés, consum i manipulació de la informació, així com la competència digital i recerca documental a través de tècniques / activitats d’orientació i guiatge (alfabetització informacional). Ajudem també al alumne a orientar-se en l’ús i coneixement de la mediateca i els seus recursos.

Tots per la lectura

mediateca_tots_x_la_lectura

El dia de Sant Jordi tota la comunitat educativa de l’escola de forma simultània dediquem 20 minuts a la lectura dins els actes de la celebració de Sant Jordi.

Servei de préstecs

Servei d’atenció i préstec a tota la comunitat educativa

Hora de biblioteca per a cicle inicial de Primària

Com a complement de la biblioteca d’aula els nens i nenes de cicle inicial venen a fer biblioteca a la mediateca per tal de llegir contes diferents i fomentar-lis el gust per la lectura, també per habituar-se a aquesta àrea de treball així com en la orientació, ús, recursos i coneixement de la mateixa.

Concurs de Punts de llibre

mediateca_punts

Cada any participem en el Concurs-exposició de Punts de Llibre que organitza el Patronal Municipal d’Educació (PAME). L’objectiu és dinamitzar la biblioteca escolar i potenciar l’intercanvi d’experiències entre els centres, mitjançant una activitat creativa com és el disseny i l’elaboració de punts de llibre a partir de mitjans plàstics.

Exploradors de llibres

mediateca_exploradors

Es un concurs ideat pel Grup d’Animació de la Lectura del Secretariat de l’Escola Pia de Catalunya. Una oportunitat per als nostres alumnes de C.Mitjà, C.Superior i l’ESO.de descobrir llibres diferents i gaudir llegint.

Escoltem contes a la mediateca

Escoltem Contes

El darrer dimecres de cada mes els alumnes d’Infantil i de Primària juntament amb les famílies ens trobem al teatre de l’escola per escoltar contes que ens expliquen i representen els alumnes.

Maletes viatgeres

mediateca_maleta

Cada setembre posem a disposició de les classes de cicle inicial les maletes viatgeres amb l’objectiu de desvetllar, en els més petits, l’interès per la lectura. i compartir l’activitat escolar amb la família. Les maletes tenen en el seu interior: contes prèviament seleccionats, i una llibreta on els nens escriuen les sensacions, converses i opinions relacionades amb la lectura dels mateixos.

Racó de lectura

Hem volgut aprofitar l’entrada de l’escola per fer-hi present un dels nostres projectes d’escola: aconseguir que la lectura sigui tot un plaer. Aprofitant que a l’entrada és a on sempre hi algú esperant proposar la lectura de textos curts ens ha semblat interessant. A més de la lectura demanem que ens donin la seva opinió, record, emoció,… que ha quedat després de llegir.