Més de 600 companys i companyes de les 20 Escoles Pies de tot Catalunya protagonitzen l’esdeveniment anual de la institució, que enguany l’hem celebrat a l’escola, i l’hem dedicat a reflexionar sobre el fet i la importància de SER EDUCADORES I EDUCADORS en el món d’avui.

Ens hi han acompanyat la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz i la Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Terrassa, Rosa Maria Ribera que, juntament amb el Provincial Eduard Pini, Antoni Burgaya, Secretari General de les Institucions Educatives i Cristina Roca, Directora Gerent de l’Escola Pia Terrassa han fet els parlaments d’obertura de l’acte.

Considerem que EDUCAR és l’eix essencial de la nostra feina i la principal responsabilitat de les nostres escoles. I per a debatre sobre el tema hem convidat a la guardonada Doctora en pedagogia i catedràtica emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona, Pilar Benejam que, entrevistada pel presentador televisiu Jaume Barberà ha fet aportacions d’alt valor, com són:

L’escola ha de promoure el creixement de les persones i impulsar-les a lluitar per ser millor cada dia. A l’escola no fem excel·lències, fem gent bona que cada dia vol ser millor.

En l’educació hi ha pilars bàsics que si es fan bé estarem preparant els futurs ciutadans per tot allò que es trobin. Si saben cooperar, treballar junts, estar compromesos… Preparem-los bé com a persones i així podran entomar tot el que calgui.

El mestre ha d’aconseguir ser un referent amb la pròpia manera de ser, d’actuar. Ha d’estimar la seva feina, viure-la, apassionar-s’hi. La professió d’EDUCADOR cal sentir-la.

Després de l’entrevista vam establir un debat, amb taula rodona, entre mestres, professors, famílies i alumnes que també va girar al voltant de la figura de l’EDUCADOR però en aquest cas des dels seus diferents punts de vista. Entre molts d’altres voldriem remarcar el comentari de l’alumne de 2n de Batxillerat Steen Knudsen que va deixar clar que “el professor no ha de transmetre coneixement perquè aquest ja el tenim a l’abast i al moment, ha de fer un pas més, ha d’aportar valor, empatitzar, crear diàleg… al final EDUCAR-NOS amb el seu exemple”.

I per a nosaltres això significa EDUCAR, fer sortir de cadascú el millor que porta dins. Perquè EDUQUEM per ajudar, des de l’escola, a construir un món millor: més just, més equitatiu i més sostenible.

Vídeos: