El divendres 8 d’abril els alumnes de 1r de Batxillerat han assistit a la III Jornada interescoles Àgora que ha reunit a uns 1.200 alumnes de l’Escola Pia de Catalunya. Aquesta edició s’ha celebrat simultàniament a les escoles d’Igualada, Mataró i Caldes de Montbui.

El lema de la trobada, Connectar x Desconnectar, ha servit de punt de sortida d’un debat sobre l’ús dels nous mitjans tecnològics de comunicació (mòbils, tauletes, etc.) i sobre les realitats que construeixen, amb les seves llums i ombres. Organitzats en dinàmiques de petits grups els alumnes han analitzat com els dispositius mòbils, les xarxes socials i els ordinadors condicionen la nostra vida: la forma d’accedir a la informació, de relacionar-nos amb els altres, de viure el temps d’oci, de veure el món i de construir, fins i tot, la nostra identitat personal. Els alumnes han pogut fer filosofia “en viu” prenent consciència d’aquesta realitat seductora i alhora compromesa. Si se sap què tenim a les mans, es pot decidir millor a què ens volem connectar i de què ens volem desconnectar. Els temes de discussió han passat per debatre la societat de l’espectacle, el jo digital, aparentar a les xarxes, l’enveja, l’empobriment emocional, la dependència de la màquina o les males influències, entre d’altres. Una interessant jornada de convivència i reflexió, fora de l’entorn habitual, que ha finalitzat amb una posta en comú del treball realitzat pels diferents grups.