A petició d’un grup de comerciants del Camí Fondo, els alumnes de batxillerat que cursen les assignatures d’Història de l’Art i Audivisuals han col·laborat a la XIII edició de la Fira Modernista de Terrassa, participant en el guarniment i ambientació del carrer.

L’activitat participativa ha consistit en realitzar fotografies dels edificis modernistes que hi ha a l’entorn del nostre centre docent, entre d’altres, el magatzem Torras (1914), obra de l’arquitecte Melcior Viñals, al carrer de Sant Pere, 61-65; la casa Romaní (1908), de Domènec Boada, al carrer del Nord, 81; la casa Escudé (1905), de Lluís Muncunill, al carrer del Nord, 77-79; el Teatre Principal (1911), d’Enric Catà i Francesc Guàrdia, a la plaça Maragall, 4, o el magatzem Farnés (1905), també de Lluís Muncunill, a la plaça Saragossa, 2. Fet que ha obligat els alumnes a copsar detalls i característiques arquitectòniques que normalment no criden massa l’atenció, però que tant ajuden a singularitzar aquest tipus d’arquitectura.

Una vegada fetes les fotografies, els alumnes les han manipulat per ordinador per a oferir propostes creatives sobre l’arquitectura modernista terrassenca, tot relacionant-la amb l’atmosfera del París del Mouline Rouge, ja que, en aquesta ocasió, l’Ajuntament ha volgut que l’edició d’aquesta fira es relacionés amb l’empresari terrassenc Josep Oller Roca (Terrassa, 1839 – París, 19 d’abril de 1922), persona que va fundar, junt amb Charles Zidler (Saint-Cloud, 29 de desembre de 1831 – París, 10 de novembre de 1897), el Moulin Rouge, l’any 1889, i l’Olympia, el 1893, i altres empreses del món de l’espectacle de finals del segle XIX i principis del XX.

Realitzades i manipulades les imatges, s’ha fet una selecció i les escollides s’han imprès en gran format per tal de ser exposades a la façana de l’Escola durant els dies 9 i 10 de maig, col·laborant així a ambientar el carrer durant els dies de la Fira Modernista i, a més, implicar-nos en la vida veïnal i comercial del nostre carrer.