La promoció de Batxillerat 14-16 de l’Escola va fer la seva festa de comiat el dijous 26 de maig a la sala d’actes de carrer Col·legi on es van aplegar a prop de 400 persones entre alumnes, pares i professors.

Molts alumnes acaben una estada de quinze anys viscuts entre carrer Col·legi i Camí Fondo. Un munt de records i vivències s’acumulen al cap i al cor. D’altres, malgrat una estada més curta,  formen ja també part de la nostra història de ple dret. Sempre és el mateix, però sempre és diferent. El mateix espai, contingut similar, però alumnes diferents que singularitzen cada festa de comiat fent-la única.

L’acte va incloure xerrades de representants dels alumnes (Marta Pérez i Cèlia Codina), del professorat (els tutors de la promoció: Àngel Rodríguez, Remei Margarit, Isabel Caballero, Eduard Aguilar) i un representant dels pares (Sílvia Torrent) i la direcció de l’Escola (Cristina Roca), així com un vídeo fet pels delegats (German Galán, Xavi Quer, Teresa Novell, Núria Escudé, Jan Tomàs, Ignasi Delgado, Elisenda Sales, Laura Puig) explicant la seva experiència al Batxillerat. La Sílvia va fer un emotiu discurs recordant els 42 anys ininterromputs de presència de membres de la seva família a les aules de la nostra, la seva, Escola. Però els protagonistes van ser tots i cadascun dels alumnes  que van rebre l’anuari de la promoció i la tradicional foto a les palmeres de Can Colapi (o la Pia).

Durant l’acte es van lliurar tres premis als millors expedients de la promoció i tres més als millors treballs de recerca. Els tres millors expedients van ser els de la Mireia Castro Soler, el Xavi Quer Zamora i el Pol Julià Farré. Els tres treballs de recerca guardonats van ser els de la Queralt Samaniego Cruz (“Il·lustració de contes infantil: estudi de les tècniques a través d’Alícia”), l’Anna Guell Soler  (“La psicologia de les meves amigues”) i l’Antoni Ramírez Plaza (“Compro o llogo?”). Aquests premis no s’han d’entendre exclusivament a títol personal, sinó també com un reconeixement a tots els alumnes que han fet una bona feina al llarg de tots aquests anys en funció de les seves possibilitats. Per finalitzar una xerrada del Josep Lluís Cerrudo, director pedagògic de l’etapa, i un fotomuntatge fet amb un recull de fotos dels dos cursos de Batxillerat.

Un sopar fred al peu de les emblemàtiques palmeres va permetre compartir una agradable estona amb els alumnes i els seus pares. I abans de marxar els alumnes a la seva festa particular, una enlairada de globus blancs com a símbol del nou viatge que inicien.I ara les PAU i la universitat o d’altres estudis superiors. Inici d’una nova etapa plena d’incerteses i reptes, però apassionant. Només queda recordar als nostres ara ja exalumnes que deixen les aules però no de formar part de l’Escola, que volem i esperem que continuïn formant sempre part de la nostra Escola.

Bona feina i bona sort a tothom!.