La nit del dijous 30 de maig es va celebrar la festa de comiat dels alumnes de 2n de Batxillerat. El temps passa ràpid, i malgrat semblar que va ser ahir que començaven el Batxillerat, no és així i hem tornat a acomiadar-nos d’una nova promoció d’alumnes de 2n de Batxillerat.
De nou al saló d’actes de carrer Col•legi es van aplegar més de 400 persones (alumnes, pares, professors) amb l’emoció a flor de pell pel record de tants fets i temps compartit. Sempre és el mateix, però sempre és diferent.

El mateix espai, contingut similar, però alumnes diferents que singularitzen cada festa de comiat fent-la única. En molts casos alguns alumnes finalitzen una estada a l’escola de quinze anys, ens estimen molt (oi que sí?) però ja és hora d’emprendre una nova etapa. D’altres amb un recorregut més curt, però tots amb un bagatge de vivències, d’emocions, amb un experiència vital que desitgem que hagi estat el millor possible i que els ajudi en els nous reptes que ara tenen per davant. L’acte va incloure xerrades de representants dels alumnes, del professorat, l’AMPA i la direcció de l’Escola. Però els protagonistes van ser tots i cadascun dels alumnes que van rebre l’anuari de la promoció i la tradicional foto a les palmeres de Can Colapi (o la Pia).

Durant l’acte es van lliurar tres premis als millors expedients de la promoció i tres més als millors treballs de recerca. Els tres millors expedients van ser els del David Castells Graells, la Mariona Colomer Comellas i la Queralt Guell Soler. Els tres treballs de recerca guardonats van ser els de Guillem Paz Ramírez (“Una vida sense gluten. La influència de la celiaquia en la família”), la Júlia Verdaguer Gamell (“El futur demogràfic a Terrassa”) i el David Isidre Dalmases (“Genètica i mutagènesi basada en Drosophila Melanogaster”). Aquests premis no s’han d’entendre exclusivament a títol personal, sinó també com un reconeixement a tots els alumnes que han fet una bona feina al llarg de tots aquests anys en funció de les seves possibilitats.

Com a final (quasi) de festa un recull de fotos dels dos cursos de Batxillerat i un sopar fred a la mateixa sala d’actes, doncs aquest any la climatologia no va fer aconsellable fer-lo a sota les entranyables palmeres. Un cop compartida una agradable estona amb els alumnes i els seus pares, aquest han tornat a casa (suposem!) i els alumnes van allargar pel seu compte la festa (estem segurs!). Només queda recordar als nostres ara ja exalumnes que deixen les aules però no de formar part de l’Escola, que volem i esperem que continuïn formant sempre part de la nostra / vostra Escola. I que esperem que això ho sentin amb orgull, amb un orgull ben entès, amb l’orgull de qui s’estima el lloc on ha crescut i les persones que t’han intentat ajudar a créixer. I si mai necessiteu algú que us escolti, ja ho sabeu, aquí a l’Escola sempre trobareu un munt de gent disposada a fer-ho. Us desitgem de tot cor el millor. Aprofiteu la vida.

Accedeix a l’àlbum de fotos del comiat