Els i les alumnes de 2n d’ESO hem estat treballant un itinerari d’aprenentatge que porta per nom Quotidie mercatus est (cada dia hi ha mercat), per aprofundir en continguts sobre la Baixa Edat Mitjana des de la perspectiva de la història i la literatura.

Per això al març vam fer una sortida cultural per la Barcelona medieval i després vam treballar en l’elaboració d’una ruta turística amb l’aplicació Google maps que podeu veure fent clic en el codi QR dels cartells promocionals. També vam aprendre els oficis relacionats amb la literatura i totes aquelles manifestacions d´escriptura que la societat medieval generava. Vam ser copistes d´un monestir (els nostres manuscrits estan a la mediateca del centre) , trobadors d´un castell i caballers que s´escrivien lletres de batalla prèvies a la lluita… Fins i tot vam rebre una tarda la visita d´un joglar del segle XXI -l´Emiliano Valdeolivas- que es va atrevir a posar música als nostres poemes.

Però el moment culminant de l’itinerari d’aprenentatge, en què els i les alumnes han posat en marxa tots els continguts treballats ha estat  el 1r Mercat Medieval  de l’Escola Pia en el que hem aconseguit fer una recreació versemblant del comerç i els costums de la Baixa Edat Mitjana. Tothom hi ha estat molt implicat i ens ha fet especial il·lusió la visita dels companys i companyes de P5, que també estan treballant l’Edat Mitjana! Perquè junts hem fet un viatge molt enriquidor i ben entretingut!