El dimecres 20 de gener de 2017 l’ambient a de Camí Fondo era diferent. Els alumnes de 2n de Batxillerat estaven una mica més neguitosos del que és habitual. Els de 1r batxillerat expectants. Un dia especial, el de tancament de la feina feta al llarg d’un any per uns, els de 2n, i l’inici d’un repte pels altres, els de 1r.

El temut, més una llegenda urbana (millor escolar) que una realitat, dia d’exposició oral dels treballs de recerca. A l’exposició també assisteixen els alumnes de 4t d’ESO de l’Escola. Es barregen els nervis, comprensibles, amb la satisfacció de culminar una feina de recerca duta a terme al llarg de molts mesos. Distribuïts en sis tribunals els alumnes han anat passant un rere l’altre per intentar sintetitzar en vint minuts el que ha estat la seva recerca. A cada tribunal dos professors valoraven les exposicions fetes pels alumnes davant un auditori molt atent, doncs tant els alumnes de 1r de Batxillerat com els de 4t d’ESO han pogut viure en directe una jornada de la qual ells seran protagonistes els propers cursos.

Cal destacar les exposicions fetes en llengua estrangera, les dels alumnes Batxibac que les han fet en francès i alguns alumnes que voluntàriament l’han fet en anglès. Com cada curs, hi hagut temes per tots els gustos: La revolució de Nespresso, La bombolla Disney, Lesions en el futbol, La cinemàtica del bàsquet, Neuromàrqueting, Detecció d’exoplanetes, Som addictes al mòbil?, Estudi etològic dels ximpanzés, Els fractals, tan desconeguts com presents, El gat s’ha mort, El futur de la roba termocromàtica,, Memoire USB humaine, Délinquance à Terrassa, Mini aerogenerador casolà, Tennis serve: More than Physics, etc.

Ha estat per tant una edició multilingüe i esperem continuar en aquest línia, no descartem que el proper curs s’animi algun alumne a fer-la en alemany!! Un cop acabat tot torna a la normalitat, a la rutina de cada dia amb la satisfacció dels alumnes per haver-ho fet molt bé en general i dels professors perquè tota l’organització ha funcionat correctament. I ara a esperar la nova edició, la dels actuals alumnes de 1r de Batxillerat i serà al desembre de 2018 quan els tocarà a ells ser els protagonistes de la jornada.