Hem inaugurat l’exposició en commemoració del 60è aniversari de la construcció de el Temple dels infants.

A la capella de l’Escola Pia s’explica, mitjançant 12 plafons, la història de la seva construcció i la seva inauguració: Quins van ser els impulsors d’aquest projecte, les dificultats amb les que es van trobar, la gent que va col·laborar per a que fos possible, la col·locació de la primera pedra, les fases de la seva construcció i la personalitat del seu arquitecte, Josep Pratmarsó, el programa d’actes de la seva inauguració, així com les primeres comunions d’alumnes de l’escola que es van celebrar al nou recinte. Per últim, s’explica la tècnica i la rica iconografia dels elements més destacats d’aquest temple, els mosaics de la seva capçalera. Junt amb totes aquestes explicacions, l’exposició també mostra els treballs realitzats pels nostres alumnes, des de primaria fins a batxillerat, oferint les creacions que aquesta capella els ha inspirat.

Tota la mostra ha quedat profusament il·lustrada amb fotografies i documents de l’època, procedents dels nostres arxius, així com de la cessió de material per part de diferents famílies vinculades a l’escola.

Per a aquesta commemoració s’ha dissenyat un logo especial, obra de Montserrat Utset, i una imatge, obra de Glòria Liron, totes dues professores de la nostra escola.

El P. Joan Florensa, arxiver de l’Arxiu Provincial de l’Escola Pia de Catalunya ens va explicar de manera molt amena tot el recorregut de l’exposició.