Els nens i nenes de primer de primària vam anar d’excursió a l’Abadia de Montserrat. La sortida ens va servir per seguir parlant dels mitjans de transport ja que, després d’un agradable trajecte amb autocar en el que vam gaudir de les primeres vistes de la muntanya de Montserrat, vam pujar fins al monestir amb el cremallera.

Va ser una experiència emocionant per començar el dia, doncs eren molts els nens i nenes que hi pujaven per primera vegada, i les vistes des del cremallera són realment espectaculars. Un cop a dalt, després d’esmorzar tot veient els primers autocars de turistes que arribaven, vam poder fer un joc tots plegats al pati de l’Escolania. Després d’això va començar la visita guiada que ens va portar per les habitacions, la sala d’assaig del cor, els espais de descans i unes escales amb uns instruments antics. Tot plegat abans del moment culminant de la sortida, presenciar el moment en que els escolanets canten el Salve i el Virolai a l’altar de la Basílica sota l’atenta mirada de la Moreneta. Quin privilegi viure aquesta experiència des de primera fila! Amb això vam acabar la visita i ens vam posar a dinar a la plaça de Santa Maria. La foto de grup va servir per acomiadar-nos abans d’agafar el cremallera que ens deixaria de nou a l’estació d’autocars. Va ser un dia esplèndid i els nens van poder compartir moltes estones d’aprenentatge i joc.