Al pati de menjador els nens i nenes d’infantil fan ambients! Els oferim material desestructurat i objectes diversos per promoure el joc simbòlic i la creativitat. Matalassos, sorral, robes i teles o objectes aleatoris que serveixen per recrear l’ambient de joc. En Ferran Verdaguer és el responsable de l’Espai Migdia i li hem volgut preguntar com funciona aquesta activitat:

– És el primer curs que es fa l’Espai Migdia?

Sí, hem començat aquest curs

– Quin objectiu té?

Volíem entomar les mesures  del covid com una oportunitat per renovar-nos i

aprofitar l’estona de pati com a espai d’aprenentatge.

Fomentar la creativitat i la relació amb els companys/es.

De totes formes volem que l’estona de pati segueixi sent una estona de desconnexió i joc lliure, menys reglada que l’aula.

– Quin tipus d’activitats feu en aquest Espai?

Oferim ambients d’aprenentatge. Quan surten al pati ja es troben el material preparat per l’espai. Cada pati té un material i un funcionament específic i cada dia canvien de pati.

La majoria de materials que troben són desestructurats (teles, tubs, fustes, matalassos, llaunes) és a dir, que no tenen una funció concreta sinó la que el nen o nena immagini o vulgui donar-li. D’altres són objectes quotidians (com maletes, cistells, telèfons, planxes, CDs, fregones) que poden fer servir per fer joc simbòlic o donar-los un ús totalment diferent.

– Quines millores heu experimentat?

Hem pogut veure com al llarg dels dies han donat usos al material que nosaltres no havíem ni imaginat. L’espai del pati queda repartit de forma més equitativa entre nens i nenes i entre els diversos estils de joc (abans el futbol o el joc amb pilota ocupava l’espai central i més ampli i el joc més tranquil quedava més limitat als marges de l’espai)

A més, el fet de tenir un o dos monitors/es de forma exclusiva a cada espai permet preveure i  solucionar els possibles conflictes, propis de l’estona d’esbarjo, de forma més efectiva.

– Què els aporta als nens?

Potencia la seva creativitat a l’hora d’inventar jocs i interactuar amb el material que regularment anem modificant. Canviar d’espai i material cada dia dona l’oportunitat de trobar estils de joc amb els que se sentin còmodes i d’interactuar amb companys/es diferents depenent de l’ambient que els toqui.

– Què voleu millorar o fer més endavant en aquest espai?

De cara al segon trimestre renovarem alguns dels ambients amb materials i objectes nous. També tenim previst afegir un ambient de joc més dirigit amb els monitors/es per tal de treballar altres aspectes com el seguiment de  consignes, la competitivitat o la cooperació.

Aquesta web utilitza cookies per millorar l'experiencia de l'usuari. Si continua navegant, considerarem que accepta el seu ús.