Mobile History Map és un projecte de Georeferenciació del Patrimoni cultural, tant material com immaterial, i del Patrimoni natural, recollit i inventariat per les escoles de Catalunya que s’hagin volgut sumar a la iniciativa, amb la finalitat que pugui ésser consultat per la ciutadania des d’una APP específica i des d’un dispositiu mòbil. Es tracta d’una iniciativa del Mobile World Capital, amb la participació de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA.

De cada punt referenciat, els alumnes n’hauran de fer una fitxa que inclogui un vídeo, imatges del bé inventariat, una breu descripció i enllaços d’interès per poder-ne saber més, i després pujar-ho a l’aplicació. La proposta és molt interessant i atractiva pels alumnes, tant per la interdisciplinarietat del projecte com per la materialització virtual del mateix. El projecte està pensat per l’etapa d’ESO i a l’escola s’iniciarà a 2n amb les esglésies de Sant Pere de Terrassa i l’edifici de l’escola.