El Diari Ara entrevista els exalumnes de l’escola Sergi Belbel i Pere Arquillué de la mà de la seva professora Isabel Caballero.

Per iniciativa de la redactora del diari i també exalumna del centre Núria Juanico, el dramaturg Sergi Belbel i l’actor Pere Arquillué retornen a l’escola i es retroben amb la seva professora de Llengua i Literatura, Isabel Caballero.

Parlem amb la Isabel, que segueix essent membre del claustre de professors de Batxillerat, sobre aquest fet:

Isabel, quina sensació has tingut al retrobar-los?

En primer lloc molt emotiva perquè amb el retrobament han aflorat mil records que amb la distància dels anys havien quedat adormits i s’han transformat en somriures, mirades, preguntes i abraçades; en segon lloc molt gratificant de veure que malgrat el temps transcorregut, -la meva relació com a professora d’en Sergi Belbel va ser l’any 1980 quan ell feia C.O.U i amb en Pere Arquillué va ser quatre anys més tard i també en el curs que ell feia C.O.U- continuava havent-hi un gran afecte.

Com ha estat el retrobament?

Molt cordial i afectuós. Ha estat una estona distesa; hem reviscut anècdotes de les meves classes de llengua i literatura, amb els seus companys i altres moments de la seva estada a l’escola. Hem pogut fer un viatge retrospectiu del seu pas pel centre i construir un relat de vivències.

Heu parlat de la Literatura, els llibres i la lectura i també de les classes a l’escola. Quina impressió t’emportes de les experiències que ells amb tu han reviscut?

Molt positiva i enriquidora. He pogut escoltar tot el que l’escola ha estat per a ells; les influències lectores que els van marcar i que els han portat a gaudir i a viure ambdós actualment del fet literari. M’ha impressionat veure com recordaven amb molta consideració i estimació altres professors que havien tingut i amb tot notar que tenen un molt bon record de l’escola.

Font: Diari Ara, edició especial del 23 d’abril de 2017. Redacció de l’article @nuria.juanico