Perquè la informació que captem amb els sentits passa pel sistema límbic, també dit “cervell emocional”, abans de ser enviada a l’escorça cerebral que és la part encarregada dels processos cognitius. Això provoca que consolidem un record dels conceptes molt més eficient del que aconseguíem repetint i repetint dades per a memoritzar-les.

En conclusió, la NEUROCIÈNCIA i la NEUROEDUCACIÓ fonamenten la transmissió del coneixement en la calidesa humana, l’emoció i els “elements sorpresa”, demanant als educadors que adoptin en tot moment una actitud positiva i facin funcionar els grups de manera cooperativa. A l’escola treballem moltes activitats on emocionar-se és clau, com succeeix amb els #CompanysPetitsiGrans de P3 i 3r de Primària: els grans donen nom als grups-classe dels petits i els hi transmeten un conjunt de coneixements notable, en una presentació emocionant i festiva on gaudim i aprenem. Aquest és el repte! Us sembla que recordaran sempre què és la pluja, el vent, el tro i el llamp?