El passat dimecres 11 de desembre vam realitzar a la capella de l’escola la pregària voluntària per celebrar el Nadal. A les 8:00 van participar-hi els alumnes de 1r a 4t d’ESO i més tard, a les 8:30 els alumnes de primària. Com que l’ocasió s’ho mereixia va acompanyar-nos l’Eduard Pini, el nostre escolapi de referència. Va donar a cada alumne un trosset de paper i ens va dir que teníem 5 minuts per ajuntar-los i formar un missatge.

El temps anava passant i els alumnes van adonar-se que hi havia tres classes de papers diferents  i per tant, calia fer tres trenca closques diferents. Finalment els alumnes no van tenir prou temps per acabar. L’Eduard llavors va fer la reflexió següent: Què ha passat? Com és que no heu acabat? No serà que no us heu posat d’acord? No serà que no us heu ajudat els uns als altres? Llavors va dir: hi ha gent que parla i no fa, gent que fa i no parla i gent que parla i fa. Va demanar als alumnes que s’identifiquessin amb cadascun d’aquests grups. Mentre hi havia alumnes que intentaven resoldre el trenca closques, d’altres només donaven instruccions i d’altres només miraven. Feta la reflexió va dir que aquestes mateixes paraules les havia dit Nelson Mandela. Vam veure un power point amb la seva biografia i amb algunes reflexions que havia fet al llarg de la seva vida. A l’època de Jesús, Joan el baptista, que era a la presó, va saber les coses que deia i feia Jesús i envià els seus deixebles a preguntar-li: ¿Ets tu el qui ha de venir, o n’hem d’esperar un altre? Jesús els respongué: els cecs hi veuen, els coixos caminen, els leprosos queden purs, els sords hi senten i als pobres se’ls anuncia la bona notícia. Mentre els deixebles de Joan se n’anaven, Jesús es posà a parlar del Baptista a les multituds. Per acabar, ens vam desitjar tots un bon Nadal i l’Eduard va recordar-nos:

Aquest Nadal si parles i fas, i només llavors, serà NADAL.

Des de l’equip d’Acció Tutorial i Pastoral us desitgem un Molt Bon Nadal i Molt Bon Any 2014!