Tornant de les vacances de Nadal hem pogut viure una experiència molt enriquidora gràcies a la col·laboració de la ràdio local de la ciutat. La Mariona Tomàs, exalumna de la nostra escola, i el seu equip del programa El Submarí, que cada dia podem escoltar al dial 95.2 FM d’11h a 13h, van venir a conèixer de ben aprop el projecte educatiu SUMMEM.

Obriren el programa la Mariona i en Sergi Estapé, també exalumne de l’escola i col·laborador del mitjà local. Acte seguit, fou el nostre director i els nens i nenes de 6è de Primària, juntament amb els seus tutors, els qui es van entrevistar amb la presentadora.

Vam parlar del treball interdisciplinari i cooperatiu, explicant els canvis que comporta i com el vivim a les aules, essent els mateixos nens i nenes els qui responien a les preguntes formulades per la Mariona. L’espontaneïtat va ser protagonista així com també les opinions i les vivències que hem experimentat amb la renovada manera d’enfocar l’aprenentatge.

A petició del programa vam explicar els projectes treballats mitjançant la metodologia activa de l’APS (Aprenentatge Servei) com són “La Caixa de Vida” i “Roses contra l’oblit”, aquest últim protagonitzat per alumnes de l’ESO.

Per acabar vam poder intercanviar coneixements amb la Marisa Cano, directora de l’escola de cant “Singing” que ens va donar algunes recomanacions per a seguir endavant amb la preparació del musical “La nit de Sant Joan”.

Vam viure una experiència molt motivadora i engrescadora amb el mitjà de comunicació tradicional que millor ha sabut adaptar-se a l’era digital. I ara ens podem tornar a escoltar accedint al podcast que trobem a: http://terrassadigital.cat/el-submari/