L’Escola Pia és l’únic centre de Terrassa que rep el reconeixement de la Generalitat pel seu projecte d’innovació pedagògica, SUMMEM.
Fa gairebé una dècada que l’Escola Pia incorpora el treball interdisciplinari i cooperatiu, que fomenta una estructura flexible i oberta i la col·laboració entre iguals.


La Generalitat de Catalunya ha publicat la resolució amb el llistat dels centres educatius amb projectes d’innovació pedagògica consolidats i reconeguts que tenen professorat amb dret a certificació. Els projectes d’innovació pedagògica consisteixen en iniciatives d’un centre educatiu, o d’un grup de centres, que responen a objectius de millora educativa prèviament fixats en un pla d’acció i que aporten evidències del canvi que ha significat per al centre pel que fa a les competències dels alumnes o a l’organització i gestió.

El Departament d’Ensenyament vol promoure, reconèixer i certificar els projectes d’innovació pedagògica impulsats des dels centres educatius per millorar la qualitat dels serveis que ofereixen contribuint a la millora del sistema educatiu. I és en aquest sentit que s’ha reconegut el treball interdisciplinari i cooperatiu que des de fa gairebé una dècada que l’Escola Pia de Terrassa impulsa a través del projecte pedagògic SUMMEM.

A través del SUMMEM l’Escola Pia de Terrassa garanteix aprenentatges significatius i competencials. Per aconseguir-ho s’està passant de treballar només amb una estructura que separa els sabers en matèries, a una estructura flexible i oberta, que treballa l’aplicació del coneixement de manera més natural, combinant diverses matèries. Perquè en la vida real, alhora d’afrontar els problemes fem servir continguts de diferents àmbits i matèries. A la vegada, l’escola impulsa la dinàmica cooperativa que vol dir modificar l’estructura de les activitats en essència. És a dir, organitzant l’aula en petits grups prèviament cohesionats i alhora definir les tasques acadèmiques de manera que els objectius dels membres de cada grup estiguin estretament relacionats. Així es fomenta la col·laboració entre l’alumnat, evitant que la competitivitat sigui l’únic model de relació vàlid. Treballant d’aquesta manera, la confiança entre tots i totes les integrants de l’equip i buscant un aprenentatge ric i productiu.