El passat 5 de març, coincidint amb el dimecres de cendra i per tant, amb l’inici de la Quarsema, vam celebrar el ja tradicional dinar de la fam amb tots aquells professors de la casa i alumnes de Secundària i Batxillerat que van voler participar-hi. Entre tots i totes érem més de 90 persones!

Enguany vam poder gaudir de la presència de dues voluntàries de la Creu Roja i una usuària del Rebost, centre de distribució oficial d’aliments de la ciutat. La Dolors i l’Alícia ens van explicar la seva tasca com a voluntàries i van animar els alumnes a seguir col·laborant perquè sense la seva ajuda i la de les famílies que col·laboren portant aliments a l’escola, la seva tasca no tindria sentit. També ens van explicar que cada vegada són més les persones de la nostra ciutat que demanen ajuda als serveis socials perquè es troben en una situació econòmica molt complicada. Les paraules de la usuària del Rebost van ser d’agraïment cap a l’entitat i cap a totes aquelles persones que hi col·laboren directe o indirectament. “A ningú li agrada haver de demanar ajuda però quan tens una família amb nens petits tota ajuda per petita que sigui és molt ben rebuda”. Va destacar el tracte humà dels voluntaris que no es limiten a donar lots d’aliments; es preocupen i s’interessen sempre per cadascuna de les famílies. Després del seu testimoni hi va haver un torn obert de paraula on alumnes i professors vam poder preguntar tots els dubtes que teníem. A quina edat es pot ser voluntari de la Creu Roja? Quin és el perfil de persona que rep l’ajuda del Rebost? Etc.

Un cop acabada la xerrada varem menjar un entrepà, una poma i un got d’aigua. Acció que pretenia, ni que fos per un dia, posar-nos a la pell d’aquells que cada dia lluiten per tenir un plat a taula. Cadascun dels participants havia comprat un tiquet per valor de tres euros que permetia per una banda, optar al dinar i per l’altra, fer el donatiu al Rebost de Terrassa. Vam aconseguir 340 euros. L’escola agraeix un any més l’empresa d’Aramark perquè des de fa anys ens dóna de manera gratuïta els entrepans i la peça de fruita i d’aquesta manera col·labora també en aquesta activitat solidària.

El Dinar de la Fam del passat dimecres ens va servir també per animar a tots els alumnes a fer la Recollida d’Aliments Bàsics: oli, cacau soluble, tonyina, cereals, sardines i altres que es prorrogarà fins el 13 de març. Podem avançar-vos ja que la participació està essent molt reeixida. Agrair-vos per avançat la vostra col·laboració.