Som tres alumnes de 2n d’ESO, la Laia Vancells, l’Anna Ballester i la Júlia Pagan. Us preguntareu perquè us escrivim aquesta carta? Doncs perquè aquest any nosaltres hem començat el curs escolar d’una manera diferent, no millor però si diferent. L’hem començat a CANADÀ!!!
Us volíem fer cinc cèntims de les nostres experiències fins el moment, a veure què us semblen. Cal dir que ja portem sis setmanes, és a dir, més la meitat de l’estada i malgrat al principi és una mica difícil o estrany, la veritat és que aquestes setmanes han passat volant… bona senyal, oi?
Aquí tot és diferent. Per exemple, el menjar. Mengen a unes hores estranyes, dinen a les onze i sopen a les sis de la tarda. És menja molta panotxa sencera de blat de moro, com a les pelis; i malauradament potser la dieta no és tan saludable com la nostra. Enyorem el pernil salat, el fuet, una bona truita de patates o una bona amanida…. però ens ho mengem tot, que no és digui que els alumnes de Can Colapi no saben anar pel món i adaptar-se als costums d’altres.

Un altre cosa diferent és la gent. La majoria és molt simpàtica i amable, els nens i les nenes també!!! Et donen les gràcies per tot, aguanten la porta si has de passar i mai és trepitgen la paraula,… és una passada.

L’escola ens encanta. Que quedi clar que també ens agrada Can Colapi i els seus profes (no vagi a ser que després ens agafin mania), el que volem dir és que l’ensenyament és diferent i les classes són súper dinàmiques. No hi ha setmana que no és facin activitats extres molt originals i divertides. Des de una “barbucue” a una “party”. Per cert, la Júlia i l’Anna poden anar vestides al cole com vulguin però la Laia ha de portar uniforme, però que quedi molt clar, no és gens cutre, és molt modern i amb una jersei maquíssim.

2013-10-14-gal1-02

Més coses diferents? Ah sí, el paisatge. Terrassa té una història d’indústries tèxtils molt important. Per tant, com a ciutat que té molt paviment i poca natura,… cal dir, que menys mal que tenim Sant Llorenç… però és clar, no és pot ni comparar amb la natura i paisatge que podem gaudir aquí a Canadà. El més normal del món és anar al llac a banyar-te, o anar a caminar a veure les enormes cascades,… aquí respires natura per els quatre costats… Les cases, en general, són molt més espaioses. Ningú viu en un pis. És molt divertit llevar-se al matí i anar-se’n amb l’autobús groc, com el de les pelis, cap a una escola idèntica de les que veiem a les “movies”.

2013-10-14-gal1-03

I per últim, però no per això menys important, dir-vos com ens en sentim: ens ho estem passant molt bé, estem descobrint noves coses, coneixent moltes persones, estem tenint un munt d’experiències que d’altra manera no tindríem,… en fi, estem felices.

2013-10-14-gal1-04

Recomanem la nostra estada a qualsevol nen/a de l’escola. S’ha de dir tot, els primers dies et costa, però has de tenir la ment oberta i ser molt positiva. Una vegada superada la primera fase d’adaptació, després ja tot és perfecte.

Ànims i molta força !! Ens veiem aviat!!

Laia, Anna i Júlia