El passat dimarts 17 de febrer, després de dos ajornaments per temes meteorològics, vam poder celebrar el DENIP, el dia Escolar de la No violència i la Pau, un dels dies més importants per a la nostra comunitat educativa. Enguany, vam titular l’acte l’Abecedari per la Pau, inspirat en l’Abecedari per la llibertat de Corbera d’Ebre.

Setmanes abans, cada classe de l’escola, des de P3 fins a batxillerat, s’hi va anar preparant. Els més petits van treballar la figura de la Malala Yousafzai i els més grans, la de Stephen Hessel, ferm partidari de la No violència i autor de l’assaig que va servir de referència pel moviment dels indignats. Sempre ens agrada dedicar l’acte a alguna persona que treballa o ha treballat per la Pau.

Pel dia de la celebració, vam demanar a les tutories que ens ajudessin a elaborar un abecedari per la Pau. Vam assignar una lletra a cada classe. L’etapa de primària es va encarregar de dibuixar-les ben grosses damunt una caixa de cartró. Les etapes de secundària i batxillerat de relacionar-les amb una paraula de pau, que també van escriure damunt un suport. Als nens i nenes d’Infantil se’ls hi vam demanar que elaboressin les paraules LIKE PAU en relació al lema del curs i la paraula DENIP. Tota aquesta feina es va compartir mitjançant una desfilada. Mireu bé les fotografies perquè la riquesa plàstica del conjunt de tot plegat és d’admirar. El grup UNESCO i l’equip d’acció tutorial i pastoral els felicitem per la feina feta i agraïm un curs més la implicació de tota l’escola en un dia tan assenyalat.