Clara Ruiz, alumna de la 4ª Promoció del programa SEFED a l’Escola Pia de Terrassa, gaudeix actualment d’una estada de quatre setmanes de pràctiques a Cork, Irlanda, la qual li permet complir un somni, alhora que fer front a un repte professional molt engrescador. A través de l’exitós programa Leonardo, alumnes com la Clara poden viure experiències molt profitoses tan a nivell laboral com personal.

Des de l’actual promoció del SEFED de l’escola vàrem mantenir una conversa amb la Clara, en la qual ens exposà que els seus objectius principals d’emprendre aquesta aventura eren:

• Perfeccionar l’anglès i adquirir una experiència professional a l’estranger.
• Descobrir un País i una Cultura diferent. Viure una experiència plena d’incerteses i dificultats, però enriquidora.
• Posar en pràctica els coneixements adquirits fins ara i alhora seguir aprenent.
• Aportar els fruits d’aquesta experiència –el saber fer, el saber ser i el saber estar– en el món de l’empresa a nivell professional.

La primera setmana a Cork ha tingut un contingut clarament d’immersió amb la llengua, amb la manera de viure del país i en l’adaptació en un entorn intercultural. La Universitat ACET de Cork ha realitzat una setmana amb formació específica de la llengua anglès per alumnes com la Clara. Ella ha dedicat els primers dies a estudiar anglès i en aprofitar la convivència amb la família irlandesa amb la qual s’allotja per aprendre els seus costums i tradicions. Cal destacar que en la casa on s’allotja hi ha 3 estudiants d’altres països, situació que li està permetent compartir molts moments en persones amb uns interessos comuns provinents de realitats d’allò més diverses.
Fa uns dies la Clara ens deia: “La veritat és que estic encantada i no he tingut cap problema. El viatge va anar molt bé…L’escola està molt ben organitzada…Avui m’he anat a presentar a l’agència de viatges on treballaré…”

És evident que la Clara vol aprofitar aquesta experiència com una oportunitat per millorar la seva trajectòria professional, com un repte d’adaptació a un centre de treball amb una idiosincràsia diferent i com una prova d’integració en un entorn nou. De fet, l’objectiu dels programes europeus que fomenten la mobilitat entre països és precisament aquest, actuar com una plataforma d’aprenentatge integral per la persona.

Des d’aquest espai, animem a l’alumnat a què prengui part en aquest tipus d’iniciatives, tot aprofitant per desitjar-li a la Clara que la resta de la seva estada a Irlanda sigui tan profitosa com ho ha estat fins ara.