L’any 1974 un himne de renom ja ens ho deixava clar… TOTS UNITS FEM FORÇA… i d’això és del què tracta el treball cooperatiu. Ensenyem l’alumnat a desenvolupar les capacitats individuals perquè puguin afrontar reptes col·lectius.

El primer pas per aconseguir-ho és organitzar l’aula en petits grups molt ben cohesionats i coordinats. I alhora definir les tasques acadèmiques per a promoure que l’alumnat assumeixi responsabilitats individuals però aprengui a col·laborar amb els companys.

Deixem de banda la competitivitat per fomentar la participació, cultivant la confiança entre tots els components de l’equip i enfocant-los a un aprenentatge més productiu. I això és el què estem treballant en profunditat aquests dies a Primària! Reflexionem sobre la importància de formar part d’u grup, d’aconseguir que tothom hi encaixi i de la riquesa que suposa que aquest grup sigui heterogeni. Perquè junts #SUMMEM!