Programa de Creixement Personal

L’any 2008, l’Eugènia de Pagès i l’Alba Reñé -dues professores de batxillerat del nostre país-, publicaven aquestes idees:

Cada cop més les noves generacions estan immerses en un doble zàping, mental i emocional, que els comporta en molts casos una gran dispersió intel•lectual, una gran dificultat de parar atenció i de saber-se concentrar, alhora que els obliga a patir una gran inestabilitat emocional, que es manifesta bàsicament en una impulsivitat no controlada i en una sobreexcitació i una tendència a la grolleria, tant envers els seus companys i companyes, com envers les persones adultes més properes (mares, pares i mestres). L’escola i les famílies en són, ara com ara, les primeres gran afectades.

Els adolescents necessiten els adults per construir-se integralment com a persones i per a la seva preparació per a la vida independent. És un període per a aprendre a convertir-se en adult, no per a convertir-se en un adolescent amb èxit. L’adolescència és símptoma d’inestabilitat emocional. Les emocions estan en constant canvi, i si no se’ls ajuda a regular-les, les conductes poden resultar impulsives i descontrolades.

El 2011 va néixer el nostre Programa de Creixement Personal, com una proposta per a l’educació emocional i social i la dimensió interior dels nostres adolescents.

Creixement Personal en Família

Els alumnes de batxillerat hauran de llegir un dels tres llibres següents i fer-ne un petit treball al llarg del curs (a partir del mes de desembre). La vostra aportació serà senzilla però molt important: els haureu d’ajudar en aquesta tasca. En tractar-se d’obres adreçades a un públic general, i no específicament escolar, podreu ajudar els vostres fills a entendre i interpretar alguns fragments que per ells poden resultar més complexos. I ja posats, estem segurs que apareixeran tot un seguit de temes i qüestions que tindreu ocasió de debatre amb els vostres joves fills.

llibres_PCP

Per tal de conèixer les obres i què diuen i pensen els seus autors, us convidem a les tres sessions que farem a la sala d’actes de l’escola. L’activitat és oberta a tota l’escola, però us proposem que al menys vingueu a la presentació del llibre que treballareu amb el vostre fill.

«La consciència emocional consisteix en conèixer les pròpies emocions i les emocions dels altres.»

«La intel•ligència, sigui emocional o de qualsevol altre tipus, o és social o no és intel•ligent.»

Eduard Punset

«A grans trets, la intel•ligència emocional és l’habilitat per prendre consciència de les emocions pròpies i alienes, i la capacitat per regular-les.»

Rafael Bisquerra

«L’educació emocional ha de començar des del naixement»

Rafael Bisquerra