El dimecres 23 i 30 de Setembre, s’ha presentat als alumnes de 1r i 2n de Batxillerat l’oferta de Voluntariat que ofereix l’Escola a tots aquells que vulguin participar-hi.

La presentació l’ha fet el Francesc Balagueró (Coordinador Acció Tutorial i Pastoral ESO-Batxillerat) i la Laura Pérez (responsable grup GAS) Enguany hem ampliat aquesta oferta a dues entitats de la nostra ciutat de Terrassa com són la Fundació Busquets i la Fundació AVAN-Amics de la Neurologia.

L’oferta de voluntariat pels alumnes de Batxillerat és la següent:

• Reforç escolar a infants provinents de famílies amb dificultats econòmiques; projecte compartit amb Càritas i Creu Roja.
  • Acompanyament a nens i nenes amb discapacitat a l’Escola Crespinell.
  • Tasques de suport als monitors del Casal Obert de la Fundació AVAN.

A banda d’aquests 3 voluntariats s’ofereix també altres projectes de creixement personal i d’acció:

• Llars obertes: participació de forma puntual de la vida domèstica en una de les famílies de l’escola.
  • Comissió d’alumnes per la sensibilització i informació sobre el malbaratament d’aliments. Col·laboració amb Fundació Busquests.
  • Grups de reflexió i vida: trobades periòdiques al migdia
  • Grup GAS: Grup d’acció Solidària (participació d’un projecte al 3r món).

L’objectiu de tota aquesta oferta és proposar als alumnes d’entre 16-18 anys, una sèrie d’opcions que els permetin transformar la realitat social en la que viuen i agafar experiència pràctica com ha voluntàries/is; d’aquesta manera aprenen a treballar en grup i descobreixen les seves capacitats, tot posant la mirada en la seva futura formació universitària i laboral.