En els darrers anys, l’Escola Pia de Terrassa i l’Associació Taller del Llibre hem establert un vincle de col·laboració que ens permet atansar-nos a la seva tasca relacionada amb l’enquadernació, restauració i creació de llibres, la confecció dels quals es porta a terme de manera artesana i manual, i requereix no solament el domini de les tècniques sinó un procés molt laboriós i cuidat.

Enguany, coincidint amb la celebració dels Jocs Florals, hem rebut novament la seva visita per ensenyar-nos la tècnica i elaboració d’un quadern de notes partint del cosit japonès. Després de les explicacions dels monitors i monitores, treballadors de l’associació, els nostres alumnes van barallar-se durant una bona estona –bo i comprovant la complexitat i dificultat del procés- amb el quadern, les agulles i els fils, i el cosit. El producte final, més o menys reeixit i amb algun cosit revolucionari per part d’algun alumne, va ser un quadernet de notes que tots es van endur a casa.
El nostre agraïment i reconeixement als membres de l’associació pel seu treball i per la lliçó d’enquadernació que van voler compartir amb nosaltres. Ben properament, retornarem la visita al seu taller en el marc del Treball de Síntesi.