El dia 30 de gener, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura d’Història de l’Art van visitar la mostra que s’exhibeix al MNAC sota el títol: El museu explora. Obres d’art a examen. Una exposició on van descobrir les experiències que poden viure els professionals que es dediquen a la conservació i restauració d’obres d’art quan s’endinsen en el seu estudi científic i tècnic, tenint així l’oportunitat d’haver pogut compartir els resultats de les seves recerques científiques.

Al MNAC van poder fer una mirada gens corrent sobre diverses obres d’art, coneixent així elements fins ara invisibles per a qualsevol espectador. L’exposició els va permetre descobrir que una obra d’art també ens parla a través dels materials amb els quals està realitzada, que, per exemple, el revers d’una pintura pot oferir-nos grans sorpreses, o que sota la dolça estètica d’una imatge campestre pot amagar-se una pintura argumentalment incòmoda per a la seva època. L’exposició els ha possibilitat travessar les capes epidèrmiques d’algunes obres i esbrinar com van ser treballades o, encara més interessant, que, en ocasions, els colors emprats en origen no eren precisament els que ara veiem. Van veure també com es pot discernir entre un original, una còpia o una falsificació.

I, com sempre, els alumnes ens han tornar a demostrar la seva actitud respectuosa, interessada i intel•ligent sobre els esdeveniments culturals del seu temps.”