El dijous 4 de febrer va ser el dia escollit per realitzar la segona sortida cultural del curs per tots els alumnes d’ESO de l’Escola Pia. A 2n, com ja acostuma a planificar-se des de fa uns anys, van fer la seva sortida a l’Anella Olímpica de Montjuïc, a la capital catalana.

Allà, dirigits pel departament d’Educació Física, van poder realitzar tres activitats amb l’objectiu d’apropar-los una mica a la nostra història olímpica, com a ciutat i com a país, i també per tenir l’oportunitat de realitzar diferents activitats físiques i recreatives per l’entorn de l’Anella Olímpica.

Una de les activitats que van portar a terme va ser una cursa d’orientació en un circuit adaptat de l’Anella Olímpica. Havien de trobar diferents fites amagades per tota la zona propera al Palau Sant Jordi, l’Estadi Olímpic Lluís Companys, les Piscines Picornell… i així conèixer la zona mentre treballaven en equip i es divertien.

La segona activitat que van poder realitzar va ser una visita guiada a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Allà van poder rebre una explicació històrica de l’estadi des dels seus orígens fins el present. Aquesta activitat va ser completada amb una activitat física i recreativa davant de l’estadi.

Per acabar, van fer una visita al Museu Olímpic i de l’Esport on van poder veure les diferents proeses, rècords i vivències que s’han anat assolint durant tota l’història olímpica i sobretot, conèixer com van ser els Jocs Olímpics de Barcelona. Per concloure les activitats, van poder córrer contra un simulador informàtic de l’Usain Bolt o practicar fins a on poden saltar ells amb comparació amb el record olímpic del moment.

Va ser una gran experiència poder apropar-nos a la gran història que envolta tota aquella zona tant emblemàtica de Barcelona, i la bona actitud i predisposició que van demostrar els alumnes de 2n d’ESO, van fer que fos una sortida cultural excel·lent.