Dijous 13 de desembre, va tenir lloc l’Acte de Reconeixement i distincions emmarcat dins dels actes de Terrassa Ciutat del Bàsquet Català 2012-Primera Ciutat Centenària, al Teatre Principal de la ciutat.

En aquest acte es va fer un reconeixement a 100 persones que al llarg d’aquests 100 anys d’història del bàsquet han treballat i aportat els seus esforços en bé del bàsquet de la ciutat.  Entre aquestes persones destaca el P. Miquel Altisent (Balaguer, Noguera, 1898 — Barcelona, 1975).
L’any 1927, el Pare Altisent va ensenyar la pràctica del bàsquet entre els seus alumnes dels escolapis, introduint-lo a Terrassa. Procedia de Cuba, on havia estat destinat, i on l’aprengué. La llavor que ell va sembrà va tenir els seus fruits: alguns antics alumnes van integrar-se al Grup Avant de la Federació de Joves Cristians de la Parròquia del Sant Esperit, i enfrontant-se entre ells, jugaven al pati dels escolapi.

També va rebre una distinció el professor de l’escola Cisco Poy per la seva llarga trajectòria que encara desenvolupa com a educador, jugador i entrenador. L’antic professor en Ramon Batalla, els monitors de bàsquet que han desenvolupat la seva tasca a l’escola: Montse Castañé, Alba Colom, Vicente Gómez, Gemma González, Toni Ros, Javier Sánchez, i els ex alumnes: Quico Sola, Sílvia Marceló i Núria Moliné