El passat dijous 8 de maig els alumnes de confirmació de 4t d’ESO van fer l’acte de cloenda a l’escola. Hi van participar el professorat que havia fet alguna de les sessions de confirmació amb ells al llarg del curs així com també el Sr. Modest Pineda; autor del llibre De Camino entre Cielo y Tierra amb el qual va obsequiar cadascun dels alumnes.

A l’inici de l’acte els alumnes van explicar què els havia aportat el fet de formar part del grup de confirmació i quina era la seva valoració. Tots els alumnes van estar d’acord que formar part d’un grup de confirmació els havia ajudat a parlar de temes i a reflexionar envers aspectes que no s’havien aturat a pensar en el seu dia a dia. També van coincidir en el bon ambient de grup, fet que va permetre aprofundir en pensaments personals i conèixer millor els companys i companyes. Van valorar molt positivament el fet de trobar-se amb alumnes d’altres escoles Pia atenent al sentiment de comunitat.

Un cop feta la reflexió, el Sr. Modest Pineda va explicar-los que havia escrit dos llibres dedicats als seus néts. El primer explica el viatge a la Pica d’Estats amb un dels seus néts, l’Albert i el segon, De Camino entre Cielo y Tierra, és un recull de contes on no hi ha implícita la paraula Déu, Jesús o religió i, per tant, cal entendre’l llegint “entre línies”. Després de parlar-los del sentit cristià de cada capítol, els va animar a seguir aquest camí de la fe a través de la pregària.

El moment final de l’acte va ser sens dubte el moment més emotiu ja que un dels alumnes del grup de confirmació, el Balta Pineda, que és un dels néts del Sr. Modest, li va fer entrega d’un petit obsequi, un pin de l’escola i un bolígraf perquè segueixi escrivint molts més anys.

Per poder recordar tot el camí recorregut junts vam fer una fotografia de grup que de ben segur els portarà sempre un molt bon record d’aquesta vivència.