El passat divendres 20 de juny, a les 20h de la tarda, va tenir lloc a l’escola l’acte de cloenda de l’Acció Tutorial i Pastoral. Els nens i nenes d’infantil i primària i les seves mares i pares, àvies i avis, i mestres vam poder gaudir d’una gran festa al camp de sorra.

Com cada any, ens agrada trobar-nos tots junts per a tancar el curs i celebrar que tot ha anat bé i que la nostra motxilla l’hem omplert una mica més. El curs ha estat intens i dinàmic com sempre, però certament cada curs no és igual. Cada any tenim l’oportunitat d’emocionar-nos per coses diferents, descobrim respostes a perquès que no teníem i aprenem a col·locar les peces d’aquest món tan complex.

“Atura’t, pensa i viu” ha estat el lema d’enguany, un lema reposat, un lema tranquil, reflexiu, íntim. Un lema que ens ha permès reflexionar entorn el quotidià per gaudir-lo en plenitud. Hem après a distingir entre el que realment és important i el què no ho és i per tant pot esperar perquè és prescindible. Ens ha fet prendre consciència que les presses no ens ajuden a gaudir dels petits moments que són en realitat els que dónen sentit i felicitat a la nostra vida.

A l’inici de l’acte la Cristina Roca va donar la benvinguda a tots els alumnes mentre aquests anàven seient al camp de sorra acompanyats dels seus tutors i tutores. A continuació tot escoltant la remor del mar, la Felisa va fer un moment d’interiorització. Tots vam tancar els ulls i vam pensar uns instants en els bons moments que havíem passat junts aquest curs. A continuació va explicar-nos una narració on els protagonistes eren els diferents personatges treballats a infantil entorn el lema: La tortuga a poc a poc, l’elefant Elmer i el monstre de colors. A primària, la Fanny va anomenar la relació entre els colors i les emocions: Amor (taronja), Ànim (blau c), Felicitat (groc), Sommis (rosa), Amistat (verd), Creativitat (vermell), Entusiasme (blau) i Fidelitat (verd c). Tot escoltant la narració vam gaudir de l’espectacle dels xanclers que amb la seva dansa simbolitzaven les onades del mar. Els alumnes també hi van ser partíceps alçant uns retalls de colors.

En finalitzar la narració vam cantar i ballar la cançó del Lema composada per l’Oriol Guerrero de 3r d’ESO. Seguidament vam tornar a aturar-nos per demanar tots junts un desitg, el desitg que alguna cosa especial passés. Esperant i esperant van aparèixer al camp de sorra dues gavines i una medusa gegants! Amb la seva dansa van immnotitzar a grans i petits.