Aquest any la jornada l’hem fet a l’Escola Pia de Calella i ha estat dedicada a l’Aprenentatge Servei, una de les metodologies que treballem des de fa anys i ara també amb el SUMMEM.

Maria Nieves Tapia, Coordinadora del Programa Nacional d’Educació Solidària del Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología de la República Argentina, ha fet una ponència en la que ha compartit amb els assistents la importància de l’Aprenentatge Servei, com “el treball per projectes que aborda problemes reals per aportar solucions concretes”. Tapia ha explicat que “l’Aprenentatge Servei ha de ser solidari, comptar amb el protagonisme actiu dels alumnes i que els continguts d’aprenentatge estiguin articulats amb l’activitat solidària”.

A l’inici de la Jornada, la directora de l’Escola Pia de Calella, Marisa Romero, ha destacat que “aprendre és important, però encara ho és més que els nostres alumnes transformin el seu entorn immediat”. La regidora d’Educació de l’Ajuntament de Calella, Núria Parella, en el seu darrer acte oficial en el càrrec, ha agraït a l’Escola Pia de Calella “el seu esperit col·laborador i la bona feina feta”, ara que l’escola celebra els seus 200 anys a la ciutat. Antoni Burgaya, secretari general de les Institucions Educatives de l’Escola Pia, ha agraït als mestres la feina feta i els ha animat a seguir educant els nens i nenes, especialment els que tenen més dificultats.

Durant l’acte també s’han lliurat els premis Sant Josep de Calassanç a 3 professionals de la Institució: Montserrat Pueyo, secretària acadèmica de la nostra escola ha estat guardonada per la seva llarga i bona trajectòria. També s’ha reconegut a José Luis Rodríguez, cuiner de Balmes i Carme Baqué, orientadora de l’Escola Pia Sant Antoni.

Felicitats a tots! Molt bona feina Montse!