El dijous 12 de desembre, els alumnes de segon de Batxillerat van assistir a una xerrada a càrrec de la Sra. Carol Biosca, responsable de continguts d’Unportal.net, un potent cercador de l’educació superior a Catalunya, on es pot fer una cerca tant a nivell de formació universitària com de formació professional de grau mitjà i superior. La Sra. Biosca va explicar les possibilitats del portal i com treure’n el major profit possible.

La cerca es pot fer per paraules, per estudis, per província, etc. i permet, no només  accedir a un munt d’informació de cada estudi en particular (currículum, mobilitat, històric notes d’admissió, nombre de places, rendiment, món laboral, serveis, etc.), sinó que també permet demanar a l’alumnat un estudi comparatiu entre estudis similars que es fan a diverses Universitats (notes de tall, preus, oferta/demanda, instal·lacions i equipaments, perspectives laborals, índex d’abandonament, etc.). Aquesta eina conjuntament amb el blog d’orientació Sèpal, on els alumnes poden fer un conjunt d’activitats que els permet definir el seu perfil de competències (transversals/bàsiques i específiques) i comparar-les amb els diversos perfils professionals, ajudaran molt els nostres alumnes en la important decisió de quins estudis cursaran un cop superat el Batxillerat.