El divendres 21 de març s’ha celebrat la 1ª Trobada Filosòfica de l’Escola Pia de Catalunya sota el lema Fem Àgora : lliures per pensar, pensar per ser lliures. En ella han participat alumnes de 1r de Batxillerat de les diverses escoles que té l’Escola Pia arreu de Catalunya. La trobada s’ha desenvolupat a tres seus simultàniament: Escola Pia Santa Anna de Mataró, Escola Pia Sarrià-Calassanç i Escola Pia de Terrassa.

La trobada ha tingut com a eix vertebrador el treball i la reflexió al voltant de la Filosofia, així com la convivència i coneixement mutu entre els estudiants de les diverses escoles. La jornada a casa nostra ha engegat a les 9 del matí amb la rebuda i acollida a la sala d’actes de c/Col•legi de 370 alumnes provinents de les escoles de Sarrià (42), Mataró (100), Balmes (72), Sabadell (52), Igualada (84) i Terrassa (50).

Els 50 alumnes de Terrassa han estat els dinamitzadors dels 25 grups de treball que s’han constituït, fent les funcions de guia i secretari (dos alumnes per grup). La resta d’alumnes de 1r de Batxillerat de Terrassa s’han desplaçat a les altres seus, concretament 27 a Sarrià acompanyats per dos professors i 50 a Mataró acompanyats per tres professors. Un cop vist un fragment de la pel•lícula “Barcelona nits d’estiu” com a element motivador del treball posterior dels grups, aquests s’han repartit pel Parc de Vallparadís per fer la feina encomanada. La cloenda de la trobada s’ha tornat a fer a la sala d’actes de c/Col•legi amb un petit resum de les conclusions del grups.