El dijous 26 de març tots els alumnes de 1r Batxillerat han fet dues activitats a Barcelona. En primer lloc han fet una visita guiada de la mostra titulada “Mediterrani. Del Mite a la Raó”. Aquesta mostra, relacionada amb l’assignatura de Filosofia i Ciutadania, combina mites, és a dir, històries, i la Història: la història de la voluntat de l’home mediterrani per anar més enllà quan decideix enfrontar-se amb el destí, prescindint del capritx dels déus, i per interrogar-se sobre el fonament del món i la seva adequació a les necessitats humanes. Nombrosos museus europeus han permès reunir una important col•lecció d’obres grecollatines que permeten descobrir la manera com l’home occidental va saber superar els mites i arribar a configurar el pensament filosòfic, una de les fites més importants de la humanitat.

Posteriorment s’ha fet la Visita de l’exposició “Le Corbusier”, una de les figures clau de l’arquitectura del segle XX pel que fa a conceptes com la racionalitat espacial l’arquitectura eficient. Aprofitant la proximitat del Pavelló alemany (1929), de Mies van de Rohe, també l’han visitat, de tal manera que els alumnes han pogut, per comparació, aprofundir els coneixements que la mostra dedicada a Le Corbusier els ha ofert.