L’Alberg Pere Figuera, situat a la comarca del Ripollès, a Planoles, petit i típic poble de muntanya dels Pirineus, a 1100 metres d’altitud i al peu de la collada de Tosses, és un lloc típic d’estiueig per passar uns dies fent activitats de muntanya com l’excursionisme, itineraris de natura, passejades a cavall, sortides amb bicicleta o, simplement, gaudir d’un pícnic a la vora de la font.

Descripció i distribució dels serveis

Planta -1: Sala Cap-riu

Es troba en un nivell inferior. S’hi accedeix per l’escala principal.
Hi ha 3 ping-pongs.
Pot servir com a sala de treball.
Es la sala indicada per a trobada de tot el grup i per a celebracions.

Planta 0: Vall del Rigard

Hom accedeix a l’alberg per aquesta planta. Hi ha el replà de l’escala principal que distribueix cap a l’ala dreta i cap a l’ala esquerra.
Hi trobem recepció i secretaria, a l’esquerra.
Hi trobem les sales de TV i jocs (sales 2 i 3), a la dreta. Poden utilitzar-se com a sales de treball. A la sala de TV hi ha un billar i el televisor.

Planta 1: Pla de l’Ajeguda

S’hi accedeix per l’escala principal. El replà reparteix cap a les habitacions o cap al menjador.
A la dreta hi ha les habitacions.
A l’esquerra el menjador.

Planta 2: Puigmal

S’hi accedeix per l’escala principal. El replà reparteix cap a les habitacions de l’ala dreta i de l’ala esquerra.
Planta exclusivament d’habitacions.

Planta 3: Refugi

S’hi accedeix per l’escala principal. El replà reparteix cap als dormitoris (refugi 1-esquerra i refugi 2-dreta) i cap a dues sales de treball, també una a la dreta i l’altra a l’esquerra.
Les 2 sales de treball tenen una capacitat per 25 alumnes cada sala.

Exterior

Futbol sala (2 camps, de terra). Davant de la casa. No estan marcats.
Bàsquet (1 camp, de terra). Aquest camp es troba dins el de futbol sala. No està marcat.
Voleibol (1 camp, paviment). Davant de la casa.
A tot el voltant de la casa hi ha bons espais (gairebé tots d’herba) per a joc i descans, o fins i tot per a treballar.

Més informació:  Alberg Pere Figuera